امروز : سه شنبه 26 فروردین 1404
نقش رسانه ها در سرمایه گذاری در تولید
چهار شنبه 20 فروردین 1404 0
به گزارش گنجینه فارس به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل استانداری فارس، محمد جواد برزگر با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «سرمایهگذاری برای تولید»، نقش رسانهها را در تحقق این شعار اینگونه بیان کرد: رسانهها ستون فقرات توسعه اقتصادی در عصر ارتباطات هستند. آنها میتوانند با معرفی دقیق و شفاف فرصتهای سرمایهگذاری، تقویت امید در جامعه، و ترویج فرهنگ تولید، نقشی کلیدی در تحقق شعار سال ایفا کنند.
وی گفت: اگر رسانهها بتوانند تصویر درستی از ظرفیتهای اقتصادی استان ها و کشور ارائه دهند، بسیاری از سرمایهگذاران داخلی و حتی خارجی ترغیب میشوند تا وارد میدان شوند. از تبلیغ تا تحول: رسانه چگونه تولید را رونق میدهد؟ مدیرکل روابط عمومیوامور بین الملل استانداری فارس در پاسخ به اینکه چه نوع سرمایهگذاری رسانهای میتواند به رونق تولید کمک کند پاسخ داد: سرمایهگذاری در تولید محتوای حرفهای، گسترش رسانههای تخصصی در حوزههای اقتصادی، صنعتی و فناورانه، و ارتقاء کیفیت زیرساختهای رسانهای، تأثیر مستقیمی بر جذب سرمایه و حمایت از تولید دارد. رسانه باید روایتگر فرصتها باشد، نه فقط بازتابدهنده چالشها. وقتی رسانه بتواند ظرفیتهای یک منطقه را به زبان ساده و جذاب نمایش دهد، همان محتوا میتواند به یک سند تبلیغاتی مؤثر تبدیل شود. زبان ساده، پیام قوی: چطور فرهنگسازی کنیم؟ عضو حقوقی شورای اطلاع رسانی استان فارس به نقش رسانهها در فرهنگ سرمایهگذاری و تولید در جامعه و نهادینه کردن این موضوع اشاره کرد و گفت: با روایت کردن داستانهای موفقیتآمیز، گفتوگو با کارآفرینان، تولید مستندهایی از مسیر تولید، و آموزش مفاهیم اقتصادی به زبان قابل فهم برای عموم مردم می توان این موضوع را نهادینه کرد. رسانه باید بستری باشد برای آموزش، انگیزه و آگاهیبخشی؛ وقتی مردم از تأثیر سرمایهگذاری و تولید در زندگی روزمرهشان آگاه شوند، خود به عاملان تغییر تبدیل میشوند. پیشنهاداتی برای همراهی رسانه و دولت محمد جواد برزگر در پاسخ به اینکه پیشنهاد شما برای نهادهای اجرایی و رسانهها در سال جاری چیست گفت: پیشنهاد من این است که نهادهای اجرایی به رسانهها به عنوان بازوی اصلی توسعه نگاه کنند، نه صرفاً ابزار تبلیغاتی. همافزایی رسانهها با بخش خصوصی و دستگاههای دولتی، تولید محتواهای هدفمند، و استفاده از فناوریهای نوین مانند پادکست، ویدئوهای کوتاه، و شبکههای اجتماعی، میتواند جریان سرمایهگذاری و تولید را سرعت ببخشد. همچنین استفاده از رسانههای محلی و استانی در معرفی فرصتهای کمتر شناختهشده یک ضرورت است.
پایان پیام / 6073
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : * تکمیل شود
ایمیل شما :
نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد
نظرات کاربران ( 0 دیدگاه )
پر بازدید ها
اطلاعیه شرکت گاز مبنی بر احتمال قطعی گاز در مناطقی از شیراز
بیانیه هفت محوری استاندار فارس
هتل پنج ستاره رز در شهر صدرای شیراز افتتاح شد
22 سری جهیزیه به نوعروسان شهرستان مهر اهداء شد
هگمتانه به شکل رسمی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد
آغاز به کار چهار نمایشگاه تخصصی با محوریت توسعه آموزش در شیراز
اخبار مرتبط
«مذاکره» تیتر یک همه روزنامهها شد/ شنبه چه خواهد شد؟
صنعت رسانه نیاز به اصلاحات قانونی دارد
جدیدترین اخبار
پیشنهاد به تعویق افتادن طرح ممنوعیت تردد خودورهای فاقد معاینه فنی تا پایان بهار امسال
سکوی جدید ارزآوری در گردشگری/ ایران با «توریستکارت» جهانیتر میشود
اعلام نرخ جدید کرایه اتوبوس و تاکسی در شیراز
باید فقط یک نهاد مدیریت جزیره هرمز را به عهده بگیرد
امضاء قرارداد احداث سامانههای پلاسمایی تصفیه شیرابه زباله در شیراز
عراقچی و هیات همراه وارد مسقط شدند
کلیه حقوق مادی و معنوی سایت نزد خبرگزاری گنجینه فارس محفوظ می باشد. کلیه فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
© طراحی سایت و بهینه سازی : گروه طراحی سیرن